Πρόσφατα βρέθηκα με συνάδελφο, καθ’ όλα αξιόλογο και μου μίλησε για το «πάθημά του». Σε μια στιγμή που είχε κάνει ένα μεγάλο άνοιγμα στην αγορά, επέλεξε την κουπονοπροσφορά για να προσελκύσει κόσμο, κάνοντας γνωστό το ιατρείο του σε ευρύτερο κοινό.

Δυστυχώς ο συνάδελφος δεν υπολόγισε καλά κάποιες παραμέτρους μια εξ’ αυτών και την ίδια τη ζωή. Η προσφορά του που αφορούσε λεύκανση με 59€ έπρεπε να ολοκληρωθεί σε 6 μήνες. Η «επιτυχία» της προσφοράς ξεπέρασε κάθε προσδοκία με τις αγορές του κουπονιού να ξεπερνάνε τις 1000!!

Από εδώ αρχίζει ο Γολγοθάς του συναδέλφου. Καταρχήν τα χρήματα κατατίθενται στην εταιρία κι όχι στον οδοντίατρο. Ο οδοντίατρος πληρώνεται για κάθε κουπόνι που παραλαμβάνει, αφού ΑΦΑΙΡΕΘΕΙ το ποσοστό κέρδους της εταιρίας (προμήθεια) που συνήθως είναι 20%. Από το ποσό αυτό αφαιρείτε το κόστος του υλικού και την εφορία την οποία θα πληρώσετε για την απόδειξη. Επίσης το κόστος των ναρθήκων εάν δεν τους κάνετε μόνοι σας.

Μια ακόμη παράγραφος που δεν γνωρίζουν οι συνάδελφοι είναι ότι όσο περισσότερα έξοδα δηλώνουν πλέον (και τα υλικά για 1000 άτομα ανεβάζουν πολύ τα έξοδα) τόσο μεγαλύτερα κέρδη οφείλουν να δηλώνουν αλλιώς είναι ύποπτοι για φοροδιαφυγή και πρώτοι στη λίστα για έλεγχο από το ΣΔΟΕ

Ο συγκεκριμένος συνάδελφος επίσης είχε και την ατυχία ενός πολύ σοβαρού θέματος υγείας στο οικογενειακό περιβάλλον. Κι έτσι για αρκετό καιρό δεν μπόρεσε να ανταπεξέλθει στη συχνότητα προσέλευσης των κουπονοπελατών.
Ο συνάδελφος σήμερα, βρίσκεται σε φάση ανασύνταξης, μήνες μετά το στραπάτσο από την κουπονοεταιρία η οποία δεν δέχθηκε διακανονισμούς επί δίμηνο. Κατόπιν δέχθηκε την επιστροφή των χρημάτων στους πελάτες λόγω αδυναμίας εξυπηρέτησης. Μία δεύτερη κουπονοεταιρία (υπήρξαν δύο με την ίδια προσφορά) αρνήθηκε το διακανονισμό και άφησε ακάλυπτους τους πελάτες της και έκθετο προσωπικά τον οδοντίατρο που παλεύει με προσωπικό εξ’ ολοκλήρου κόστος να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του απέναντι στους πελάτες.

Σίγουρα δεν είναι ο μόνος. Οι εταιρείες, για να πουλήσουν πολλά κουπόνια και να εισπράξουν άμεσα ζεστό χρήμα το οποίο θα αποδώσουν αρκετά αργότερα, πιέζουν για «πιασάρικες» προσφορές όσο το δυνατό μικρότερες ως καλό κράχτη.
Προσωπικά έστω κι αν είμαι αντίθετος στη λογική των κουπονοπροσφορών, προτείνω στους συναδέλφους να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στο τι υπογράφουν με αυτές τις εταιρίες, να κάνουν καλή οικονομική ανάλυση και να ξέρουν αν μπορούν να ανταποκριθούν και από άποψη χρόνου και ανθρωπίνου δυναμικού…

ΥΓ: Έχω την σύμφωνη γνώμη του συναδέλφου για τη δημοσιοποίηση του παρόντος και γι’ αυτό τα στοιχεία των εταιριών είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου.

Γιάννης Τράπαλης
Μέλος της Ανεξάρτητης Οδοντιατρικής Φωνής